Tervetuloa Fazer Candy Store -verkkokauppaan

Fazer ecom Pentagon Design

Fazer Makeiset

Uudenlainen makeisten markkinapaikka verkossa – Fazer nousee verkkokaupan edelläkävijäksi

Konseptisuunnittelu, palvelusuunnittelu, asiakaskokemuksen suunnittelu, verkkosivusuunnittelu, käyttäjäkokemussuunnittelu (UX-suunnittelu), käyttöliittymäsuunnittelu (UI-suunnittelu), pakkaussuunnittelu, visuaalisen identiteetin suunnittelu

Ketterät kuluttajabrändit rakentavat näkyvyyttään verkossa monin tavoin. Brändinäkyvyyden lisäksi Fazer halusi kehittyä verkkokaupan edelläkävijäksi, joten suunnittelimme heille uudenlaisen verkkokaupan.

Fazer halusi myös kokeilla uusia liiketoimintamalleja ja toimintatapoja monikanavaisessa ympäristössä. Meidän oli rakennettava Fazerille uudenlainen, pysäyttävä ja puhutteleva digitaalinen brändikokemus, joka saa kuluttajat houkuteltua mukaan intuitiivisen verkkokaupan ja ainutlaatuisen pakkaussuunnittelun avulla.

Lähestymistapa

Fazer on Suomen rakastetuimpia brändejä, ja kuluttajien uteliaisuus brändiä kohtaan toimikin vahvana pohjan uudelle verkkokaupalle. Fazer on johdonmukaisesti ottanut kuluttajat mukaan brändien kehitykseen ja uudistanut brändejä jatkuvasti. Nämä toimenpiteet toimivat ohjenuorana ostopolun suunnittelussa.

Fazerin päämääränä oli alusta lähtien viedä ratkaisu nopeasti markkinoille. Ketterien metodien ja Shopify-alustan ansiosta verkkopalvelun kehitys ja suunnittelu hienosäädettiin asiakkaan ja loppukäyttäjien kanssa nopeasti lopputuotteeksi. Verkkokauppa oli täydessä toiminnassa poikkeuksellisen vauhdikkaasti alle neljässä kuukaudessa. Woolman vastasi verkkosivujen teknisestä toteutuksesta.

Lopputulos

Fazer Candy Store -verkkokaupan käyttäminen on nautinnollista ja helppoa. Huolellisesti suunniteltu asiakaskokemus kattaa asiakkaan polun valintavaiheesta ostoksien tekemiseen, tilaamiseen, paketista purkamiseen ja tuotteiden nauttimiseen. Älykkään suunnittelun tuloksena verkkokauppa on lisännyt digitaalisista kanavista saatavaa myyntiä heti beta-version avaamisesta toukokuussa 2018 lähtien.

Konsepti on muokattavissa, ja se skaalautuu. Samaan alustaan on helppo yhdistää esimerkiksi kausiluonteisia teemoja, uusia konsepti-ideoita ja kampanjoita. Tuotimme kokonaisuuden visuaalisen konseptin, ulkoasun, verkkosivujen pohjan, värivalinnat, animaatiot ja sivutransitiot.

Ostokokemus hiottiin huippuunsa ainutlaatuisella design-konseptilla: verkkokaupasta saa eksklusiivisia makeispakkauksia, joita ei saa mistään muualta. Nämä pakkaukset toimivat esimerkiksi mainioina lahjoina ulkomailla asuville Fazerin ystäville ja ihmisille, jotka etsivät ikonisia lahjaideoita itselleen tai ystävilleen ja perheilleen.

3,5 kuukautta

Projektin kesto konseptista toimivaksi verkkosivustoksi

Uutuusboksi

Verkkokaupun pidetyin karkkiboksi

4-5

Keskimääräinen palvelun tyytyväisyys 1-5 asteikolla

6

Kumppanien määrä projektissa

Vetoavat visuaaliset elementit tekevät tuotteiden löytämisestä helppoa. Myyvä ja silti visuaalisesti pysäyttävä etusivu esittelee pääkategoriat, hyvin toimivan hakutoiminnon ja selkeät tulokset. Selkeästi esitetyt tuotetiedot ja niihin liittyvät ominaisuudet tekevät kokemuksesta täydellisen.

Fazer

Fazer

Fazer

Fazer