Visuaalinen identiteetti Suomen suurimmalle kauppakeskukselle

mall of tripla

YIT

Mall of Triplan visuaalinen ilme

Graafinen suunnittelu, Myymälä-ja tilasuunnittelu, Visuaaliset identiteetit & ohjeistukset, Kohdebrändäys

YIT on rakentanut Pasilaan uudenlaisen kaupunkikeskuksen. Triplan kokonaisuus sisältää Mall of Tripla kauppakeskuksen, asuntoja ja työpaikkoja. Mall of Tripla tarjoaa 250 liikettä, viihdettä ja ravintoloita viidessä kerroksessa. Sinne sijoittuu Pasilan joukkoliikenteen keskus, jonka läpi ennakoidaan kulkevan tulevaisuudessa päivittäin noin 200 000 ihmistä. Uusien väylien ansiosta Mall of Triplassa voi asioida hyvin myös polkupyörillä, joille valmistuu 3400 pysäköintipaikkaa sisä- ja ulkotiloihin palveluineen. Yhteistyössä YIT:n kanssa suunnittelimme vahvan ja tunnistettavan Mall of Tripla -brändi-ilmeen, ilmekonseptit elämyskellari Down Underille ja Triplan pyöräpysäköinnille, sekä sovelsimme visuaalisia ilmeitä eri tiloihin. Tavoitteenamme on voimistaa Triplan positiivisia asiakaskokemuksia ja kutsua ihmisiä elämään ja viihtymään yhdessä.

Lähestymistapa

Yhteistyömme alkoi brändin ilmekonseptin suunnittelulla YIT:n aikaisemmin työstämän brändikonseptin ja hankevaiheen ilmekonseptin pohjalta. Mall of Tripla -brändi-ilme luo yhteyden erilaisten sisältöjen, ihmisten ja palveluiden välille. Lähtökohtana ilmeen suunnittelussa pidettiin, että se saattaa ihmiset yhteen ja voimistaa viihtymistä sekä kestää aikaa.

Brändin ilmeen jatkaminen ja opastuskonseptin ilmeen suunnittelu oli merkittävä osa yhtenäisten asiakaskokemusten tuottamista. Tavoitteenamme oli, että opastuksella luodaan selkeä ja kokonaisvaltaisesti hyvä kävijäkokemus ja se tekee myymälät ja palvelut helposti löydettäväksi. Opastuksen ilmekonseptin suunnittelutyö sisälsi kauppakeskuksen alueiden värikoodauksen suunnittelun, ilmekonseptin opasteiden suunnittelua varten, sekä käyttäjänäkökulmasta opastuksen logiikan konsultointia, että täydentävien kuvitusten ja piktogrammien suunnittelua.

Visuaalinen ilme rakentuu värien ja toimintoja kuvaavien kuvitusten ympärille. Huomiota herättävät kuvitukset on tehty yhteistyössä kuvittaja Linda Linkon kanssa. Pyöräparkin ilme jatkaa Mall of Tripla brändin ilmekonseptia ja Down Underin ilmekonseptia lähestyttiin inspiroitumalla keskuksen tarjoamista sisällöistä.

Lopputulos

Värikäs ja helposti lähestyttävä Mall of Tripla brändin ilmekonsepti kutsuu nauttimaan elämyksistä ja viihtymään. Triplaa kutsutaan Helsingin uudeksi sydämeksi, minkä myötä ilmeen keskiössä ovat käsinpiirretyt sydämet. Kuvituksista ja käsinkirjoitetuista teksteistä voi löytää aiheita elämyksistä ja nautinnoista, joita Mall of Tripla tarjoaa. Ilme on syystä värikäs. Värit ohjaavat vierailijoita liikkumaan Suomen suurimmassa kauppakeskuksessa ja löytämään palvelujen äärelle, sekä raikastavat kokonaisuuden. Ne ohjaavat vierailijoita erityisesti pysäköintihallin kerroksissa.

Elämyskellari Down Under kutsuu nauttimaan lämpimästä tunnelmasta ja hauskoista hetkistä parkkihallin alimmassa kerroksessa. Ilme on inspiroitunut australialaista tunnelmasta ja asenteesta.

Pyöräparkin ilme ohjaa Triplaan tulevia pyöräilijöitä sisä- tai ulkotiloihin, sähköpyörien latauspisteille tai uudenlaisten pyöräpalveluiden äärelle. Ilme jatkaa tunnistettavasti Mall of Tripla -brändin ilmettä.

Visuaalisten ilmekonseptien suunnittelu Kauppakeskus Triplalle, elämyskeskus Down Underille ja Triplan pyöräparkille

Opastuskonsepti

Pyöräparkki & Down Under

mall of tripla pentagon design

mall of tripla