Marimekko Kioski

Marimekko

Rohkeat uudet klassikot esittelevä myymäläkonsepti uusille Marimekko-faneille

Brändikonseptit, Myymäläsuunnittelu, Tilasuunnittelu, Design & brändiohjeistukset, Graafinen suunnittelu, Design DNA

Marimekko lanseerasi uuden unisex-vaatemalliston, jonka tavoitteena oli rakentaa uusi tuotesegmentti olemassa olevien mallistojen rinnalle. Marimekko Kioskin tuotteet ovat ikonisia ja katu-uskottavia muodostaen täysin oman konseptinsa. Uuden malliston ympärille tuli suunnitella itsenäinen ja mallistoa tukeva uniikki, modulaarinen ja skaalattava myymäläkonsepti mm. korkeatasoisten tavaratalojen tarpeisiin.

Lähestymistapa

Projektin alussa hahmotettiin Marimekon ydintiimin kanssa yhteinen ymmärrys tavoitellusta kohderyhmästä, alustava palvelukonseptin määrittely sekä mahdolliset suunnat myymäläkonseptikokonaisuudelle.
Marimekko Kioski -konseptin tuli huomioida kaikkikanavaisuuden periaatteet. Fyysisen myymäläkonseptin tavoitteena oli herättää huomiota oikeassa kohderyhmässä ja olla askel rohkeampaan ja leikkisämpään suuntaan. Aikaisen vaiheen myymäläratkaisua ja uutta mallistoa testattiin laadullisin menetelmin esittelemällä konkreettista myymäläesillepanoa yksilöllisesti valituille käyttäjille, jota edustivat tavoiteltua kohderyhmää.

Lopputulos

Marimekko Kioski on modulaarinen, erityisesti tavarataloympäristöihin kohdennettu myymäläkonsepti, joka nostaa esiin modernin ja leikkisän androgyynisen, ikonisesti katu-uskottavan malliston. Konseptin ilme on kontrastinen ja pääosin mustavalkoinen, jossa on tuotteiden muodossa myös pieniä väripisteitä. Konsepti on tuotu pienemmässä kokoonpanossa myös valittuihin Marimekon lippulaivamyymälöihin. Marimekko Kioski tarjoaa helppoja ja ilahduttavia tuotteita, jotka on huolellisesti valittu heijastelemaan asennetta, jota Marimekko Kioski edustaa – joy on the go. Konsepti on ollut menestys kaikilla markkinoilla ja vakiinnuttanut asemansa uutena radikaalina klassikkona Marimekon muiden mallistojen joukossa.

”Marimekko Kioski on kuratoitu unisex-vaatemallisto, jonka ytimessä on luovuus.”

Uusi radikaali klassikko Marimekon muiden mallistojen joukossa.