MYSODA
Laatua ja kestäviä arvoja viestivä visuaalinen ilme
Olemme tehneet tiivistä yhteistyötä Mysodan brändin ja tuotteiden kehittämisen kumppanina vuodesta 2018. Kumppanuus mahdollistaa konseptin jatkuvan kehittämisen yhteistyössä sekä tukee uusien arvomahdollisuuksien nopeaa tunnistamista. Kumppanina pystymme ehdottamaan proaktiivisesti uusia ratkaisuja ja tuomaan asiantuntemuksemme asiakkaan päätöksenteon tueksi.
Mysodan ratkaisu on kokonaisvaltaisesti kestävä konsepti, johon liittyvät niin kestävät tuotteet, maailman paikallisin vesi omasta hanasta kuin lähellä tuotetut hiilidioksidisylinterit, joita saa vaihdettua lähikaupoissa.
Yhteistyömme Mysodan kanssa on sisältänyt tuoteportfolion kokonaisvaltaisen uudistamisen kansainvälistä kasvua varten sekä brändin ja visuaalisen ilmeen uudistustyön.
Tuote- ja design-vetoinen ilmeuudistus
Uuden ilmeen kärjeksi valittiin itse tuotteiden palkittu ja ajattoman tyylikäs muotoilu. Neljä erilaista laitemallia useissa fiksuissa väri- ja materiaaliyhdistelmissä mahdollistaa Mysodan tuotteiden soveltuvuuden monenlaisiin ympäristöihin. Tätä samaa aspektia haluttiin viestiä myös visuaalisessa ilmeessä.
Ilmeen elementit
Aiemmasta ilmeestä säilytettiin tunnistettava, paikallisuutta viestivä tunnus, sekä laitteiden muotokielestä ammentava otsikkofonttiperhe. Piktogrammiperhettä ja infografiikkaa stilisoitiin sarjakuvamaisesta minimalistisemmaksi, laatuvaikutelmaa kohottaen.
Aiempaa värimaailmaa kehitettiin harmonisemmaksi ja monipuolisemmaksi, vastaamaan paremmin itse laitteiden muotoilua. Näin pystyttiin aiemman ilmeen pääkomponentteja muuttamatta kohentamaan brändin laatumielikuvaa ja sekä muuttamaan brändipositiota luontevammaksi, tunnistettavuus säilyttäen.
Toteutus
Pakkaussuunnittelu
Pakkausvalikoima esittelee tuotteiden muotoilua ylpeydellä, ja pakkausten värit noudattavat laitteiden ja pullojen värisävyjä. Ruby-laitteissa ja Premium-sarjan pullojen pakkauksissa metallisia Pantone-värejä on käytetty grafiikoissa tuomaan hienovaraisesti esiin tuotteiden metalliset yksityiskohdat, kun taas puukomposiittipohjaisissa Woody-laitteissa ja tavallisissa pulloissa on luonnollisempi viimeistely.
Sovellussunnittelu
Vahvaa värimaailmaa on hyödynnetty laajalti sovelluksissa. Esityspohjassa tavanomaisemmatkin sisältösivut muuttuvat kiinnostavammiksi värinkäytön ansiosta.
Brändivalokuva
Valokuvakonsepti on suunniteltu tukemaan minimalistista väripalettia ja sovittamaan laitteen värit ympäristöön. Kuva-asetelmat on pidetty tarkoituksella hyvin pelkistettyinä ja viitteellisinä ja minimaalisina, jotta saadaan vaikutelma geneerisestä tilasta, jossa laite on huomion keskipisteessä, harmoniassa ympäristönsä kanssa.
Tilavat kuvat toimivat tekstin kanssa ja soveltuvat käytettäväksi monissa formaateissa.
Kuvat: Stilleben / Christian Jakowleff
Stylisti: Päivi Häikiö
Mysodan brändistrategian kehittäminen
Brändistrategia ja brand platform koottiin brändin ohjekirjaksi, jonka on tarkoitus inspiroida, yhtenäistää sekä sujuvoittaa kansainvälisen brändin kehittämisen työtä eri markkinoilla.
Brand Book sisältää Mysodan brändin ja konseptin keskeiset erottuvuustekijät, tarkoituksen kiteytyksen, arvolupauksen esittelyn, positioinnin ja erottumiskeinot.
Lisäksi Brand Book sisältää arvojen ja tekemisen tapojen ohjeistuksen, jotta brändinmukaiseen toimintaan olisi helppo liittyä ja jotta arvot tulevat todeksi kaikessa Mysodan toiminnassa.
Brändistrategian määrittelytyö tehtiin asiakkaan kanssa tiiviissä yhteistyössä kehittäen ja sitoen työhön niin asiakasymmärrys kuin toimintaympäristön muutosten ennakointi.
Brändistrategiatyön rinnalla pohdimme Mysodan ostopolkua asiakaslähtöisesti; kunkin vaiheen sisältöä, tarpeita ja mahdollisia esteitä käyttäjien näkökulmasta.
Analysoinnin pohjalta etenimme yhdessä ideoimaan Mysodan sisältöstrategiaa ja ajatusjohtajuuden kehittämistä valittuihin aiheisiin liittyen. Kokosimme sisältöjen kehittämisen suuntaviivat Mysodan sisältöstrategiaksi, joka tähtää olemaan selkänoja ja kokoava yhteenveto brändille tärkeistä aiheista ja näkökulmista.
”Pentagon Design on ollut yhden luukun strategia-, suunnittelu- ja brändinrakennuskumppani, joka on edistänyt pääsyämme uusille markkinoille ja vahvistanut globaalia asemaamme.”
DAVID SOLOMON, TOIMITUSJOHTAJA, MYSODA