Neljä arvoa, jotka yhdistävät asiakkaat ja brändin

four reasons

FOUR REASONS

Four Reasons -brändiuudistus

Brändikonseptit, Graafinen suunnittelu, Visuaalinen identiteetti ja ohjeistukset, Pakkaussuunnittelu, Konseptisuunnittelu, Bränditarinankerronta

Tavoitteenamme oli luoda Four Reasonsista kansainvälisessä vertailussa positiivisesti erottuva kampaamoalan brändi. Four Reasonsista tuli muutoksen myötä Miraculoksen kattobrändi koko tarjoomalle irrallisten eri brändien ja tuotteiden sijaan. Portfoliosta löytyvät ammattilais- ja kuluttajatuotteet eri tarpeisiin sekä kampaajien koulutus- ja tukipalvelut. Four Reasons oli jo aiemmin tunnettu kuluttajabrändinä, mutta nyt tavoitteenamme oli nostaa Four Reasonsin laatumielikuva uudelle tasolle, myös uskottavaksi kampaamoammattilaisten brändiksi.

Lähestymistapa

Lähestyimme brändi-identiteetin kehittämistä suunnittelemalla ensin kattobrändille identiteetin ja sen jälkeen kullekin tuoteperheelle omat erottuvat identiteettinsä. Muut tuoteportfoliot siirtyivät Four Reasons -tuoteperheeseen hallitusti tutkimuksiin ja dataan perustuen. Henkilöstön ja asiakkaiden KC Professional -identiteetti muuttui Four Reasons -identiteetiksi ja henkilöstö osallistui muutosprosessin suunnitteluun.

Lopputulos

Brändin laatumielikuva nousi uudelle tasolle Four Reasons -brändi-identiteetin myötä. # -symboli kiteyttää brändin idean: Four (4) + Reasons (#) = neljä syytä, jotka yhdistävät asiakkaan ja brändin. Muistettava symboli toimii kaikissa käyttöyhteyksissä yksin tai yhdessä sanalogon kanssa. Värit ovat pehmeitä sekä vahvan persoonallisia ja yhdistämällä paletin eri sävyjä lopputuloksesta saa joko rauhallisen tai räväkän. Oma räätälöity kirjasinperhe täydennettynä kaupallisilla fonteilla luo linjasta yhtenäisen.

Kuvakonsepti poikkeaa alalle tyypillisestä kuvastosta, mutta se edustaa silti samalla kaunista hius-/muotikuvastoa. Hiusmalleina ovat tavalliset persoonalliset ihmiset, koska kaikilla on oikeus kauneuden kokemukseen. Kuvakonsepti nostaa uudistetut pakkaukset ja uudet tuotesarjat upeasti esiin ja se täydentyy esimerkiksi hiusdetalji-, kampaamotyö- tai raaka-ainekuvilla. Kuvissa on neljä teemaa: Brändi, Tuote, Työ ja Täydentävä kuvamateriaali. Uudistettu Four Reasons -brändi on arvopohjainen ja se korostaa inhimillisyyttä ja kaikkien arvostamista sellaisina kuin olemme.

  • #1 Ihmiset
  • #2 Intohimo
  • #3 Aitous
  • #4 Sinä

Pakkausten suunnittelussa kaikki valinnat tehtiin tarkasti brändin vastuulliseen arvopohjaan peilaten. Pakkaukset ovat kierrätys- ja biomuovia (sokeriruokoa). Nature -sarjan korkit valmistetaan merestä kerätystä muovijätteestä.

Four Reasons -pakkausten yhtenäinen layout ja tunnisteet tekevät helpoksi löytää brändin tuotteet. Läpi eri tuotesarjojen kulkeva värikoodaus parantaa osto- ja käyttökokemusta. Kauniit pakkaukset ilahduttavat käyttäjiään.

11%

Kasvua myynnissä ensimmäisenä vuonna

300+

Tuotetta koko sarjassa

”Four (4) Reasons (#) = neljä syytä, jotka yhdistävät asiakkaan ja brändin. Muistettava symboli toimii kaikissa käyttöyhteyksissä yksin tai yhdessä sanalogon kanssa.”