R-COLLECTION
Brändistrategian ja visuaalisen ilmeen kirkastaminen vanhaa kunnioittaen
R-Collectionin ydin on käytännöllisissä ja laadukkaissa vaatteissa, joihin on mukava pukeutua nyt ja vuosien päästä. Kajaanilainen perheyritys on toiminut vuodesta 1978 lähtien ja vuosien varrella rohkeasti kehittänyt toimintaansa silti säilyttäen heille ominaisen tekemisen tavan.
Yhteistyömme R-Collectionin kanssa alkoi vuonna 2019. Yhteistyömme keskiössä oli brändin kirkastaminen ja selkeyttäminen, brändin olemassa olevien visuaalisten elementtien vahvistaminen ja uuden kehittäminen.
Lähestymistapa
Yhteistyömme alussa perehdyimme brändin lähtökohtiin ja kehitystavoitteisiin. Tarkastelimme yrityksen toimintaympäristöä ja asiakkaiden odotuksia brändiä kohtaan asiakastutkimuksen avulla sekä keskeisiä sidosryhmiä osallistaen.
Taustatyöhön ja tavoitteisiin pohjautuen lähdimme asiakkaan kanssa yhdessä kehittämään ja selkeyttämään brändistrategiaa sekä kiteyttämään ydinelementtejä ja tärkeimpiä suuntaviivoja. Myös ydinviestejä haluttiin uudistaa, jotta ne vastaisivat nykytarpeisiin ja kuvaisivat yrityksen arvoja ja tavoitteita.
Brändin ytimen kirkastamisen jälkeen päivitimme olemassa olevia visuaalisia elementtejä sekä suunnittelimme uusia brändimateriaaleja konseptitasolle.
Lopputulos
Yhteistyömme keskeisinä lopputuloksina syntyivät uudistuneet R-Collectionin brändistrategia ja ydinelementit sekä näistä johdettuja visuaalisia brändimateriaaleja. Loimme myös konkreettisia ohjeistoja brändin hallintaan. Päivitetyt R-Collectionin viestit tuovat paremmin esille toiminnan ydinarvoja ja vastuullisuuden tavoitteita.
Brändistrategia ja ilme sekä ydinviestit vastaavat nykytarpeisiin ja parantavat brändikokemusta monikanavaisessa ympäristössä.
Lookbook
Kuvakonsepti
Konsepti: Pentagon Design
Kuvaaja: Vuokko Salo
Stylisti: Mirkka Siusluoto
Make-up & Hair: Essi Kylmänen