Design-
ja brändiuudistus
vauhdittamaan
Mysodan
kansainvälistä
kasvua

mysoda_pentagon

MYSODA

Design- ja brändiuudistus vauhdittamaan Mysodan kansainvälistä kasvua

Olemme tehneet tiivistä yhteistyötä Mysodan brändin ja tuotteiden kehittämisen kumppanina vuodesta 2018. Mysodan ratkaisu on kokonaisvaltaisesti kestävä konsepti, johon liittyvät niin kestävät tuotteet, maailman paikallisin vesi omasta hanasta kuin lähellä tuotetut hiilidioksidisylinterit, joita saa vaihdettua lähikaupoissa.

Kumppanuus mahdollistaa konseptin jatkuvan kehittämisen yhteistyössä sekä tukee uusien arvomahdollisuuksien nopeaa tunnistamista. Kumppanina pystymme ehdottamaan proaktiivisesti uusia ratkaisuja ja tuomaan asiantuntemuksemme Mysodan päätöksenteon tueksi.

Yhteistyömme Mysodan kanssa on sisältänyt johdonmukaisen ja pitkäjänteisen brändin ja valikoiman kehittämisen sekä tunnistettavan designin luomisen. Mysodalla on nyt neljä laitemallia, jotka on huomioitu useilla kansainvälisillä design-palkinnoilla, sekä erottuva brändi-ilme, joka viestii edelläkävijyydestä, kestävyydestä ja designjohtajuudesta.

Differoiva design-ja brändi-identiteetti

Yhteistyömme Mysodan kanssa on sisältänyt tuoteportfolion, brändin ja visuaalisen ilmeen kokonaisvaltaisen uudistamisen kansainvälistä kasvua varten.

Olemme luoneet Mysodalle erottuvan ja aikaa kestävän muotokielen, jonka pohjalta valikoimaan on suunniteltu neljä laitemallia – Woody, Toby, Ruby ja Glassy. Päätavoitteemme tuotesuunnitteluprosessissa oli haastaa tuotekategorian olemassa olevat konventiot ja päästä kestävyysnäkökulmasta uudelle tasolle puupohjaisten materiaalien ja pitkäikäisen designin avulla. Woody ja Ruby ovat saaneet maailmanlaajuisesti paljon huomiota, ja ne on palkittu kansainvälisillä muotoilupalkinnoilla iF, Red Dot ja Green Good Design. Lue laiteportfolion uudistamisesta lisää täältä.

Mysodan brändistrategian määrittelytyö tehtiin asiakkaan kanssa tiiviissä yhteistyössä kehittäen ja sitoen työhön niin asiakasymmärrys kuin toimintaympäristön muutosten ennakointi. Brändistrategia ja brand platform on koottu brändin ohjekirjaksi, jonka on tarkoitus inspiroida, yhtenäistää sekä sujuvoittaa kansainvälisen brändin kehittämisen työtä eri markkinoilla.

Brand Book sisältää Mysodan brändin ja konseptin keskeiset erottuvuustekijät, tarkoituksen kiteytyksen, arvolupauksen esittelyn, positioinnin ja erottumiskeinot. Lisäksi Brand Book sisältää arvojen ja tekemisen tapojen ohjeistuksen, jotta brändinmukaiseen toimintaan olisi helppo liittyä ja jotta arvot tulevat todeksi kaikessa Mysodan toiminnassa. Brändistrategiatyön rinnalla pohdimme Mysodan ostopolkua asiakaslähtöisesti; kunkin vaiheen sisältöä, tarpeita ja mahdollisia esteitä käyttäjien näkökulmasta. Analysoinnin pohjalta etenimme yhdessä ideoimaan Mysodan sisältöstrategiaa ja ajatusjohtajuuden kehittämistä valittuihin aiheisiin liittyen. Kokosimme sisältöjen kehittämisen suuntaviivat Mysodan sisältöstrategiaksi, joka tähtää olemaan selkänoja ja kokoava yhteenveto brändille tärkeistä aiheista ja näkökulmista.

Uuden brändi-ilmeen kärjeksi valittiin itse tuotteiden palkittu ja ajattoman tyylikäs muotoilu ja värit. Osana visuaalista brändi-identiteettiä loimme Mysodalle myös design DNA:sta ammentavan oman otsikkofonttiperheen. Tutustu Mysodan uuteen ilmeeseen täällä.

Yhteistyövuosien varrella Mysoda on kehittynyt vahvasti kansainvälistyväksi edelläkävijäyritykseksi. Mysodalla on nyt differoiva design-ja brändi-identiteetti, ja se saa tuotteistaan hintapreemiota.

Mysodan brändistrategian kehittäminen

”Pentagon Design on strategia-, suunnittelu- ja brändinrakennuskumppani, joka on edistänyt pääsyämme uusille markkinoille ja vahvistanut globaalia asemaamme.”

DAVID SOLOMON, CEO, MYSODA