Mysodan tuotevalikoiman kokonaisvaltainen uudistus

pentagon mysoda

MYSODA

Mysodan hiilihapotuslaitteiden tuotevalikoiman uudistus kansainvälisen kasvun vauhdittamiseksi

Trendianalyysit & skenaariot, Asiakastutkimukset, Innovaatioroadmap, Brändikonseptit, Teollinen muotoilu, Tuotemuotoilu

Hiilihapotuslaitteiden markkinat ovat kasvaneet viime vuosina jopa useita kymmeniä prosentteja. Mysoda haastaa markkinoita kestävän kehityksen näkökulmasta ja tarjoaa kattavan valikoiman hiilihapotukseen: hiilihapotuslaitteita, paikallisesti tuotettua hiilidioksidia ja juomasekoituksia. Aidosti paikallinen, aidosti kestävän kehityksen periaatteiden mukainen, jatkuvaa kehitystyötä ja huomattavaa tyylikkyyttä: nämä ominaisuudet erottavat Mysodan kilpailijoistaan.

Tehtävämme oli uudistaa tuotevalikoiman lisäksi myös brändikonsepti ja -identiteetti kansainvälisen kasvun vauhdittamiseksi. Tämä referenssi keskittyy tuotevalikoiman uudistukseen. Päätavoitteemme tuotesuunnitteluprosessissa oli haastaa tuotekategorian olemassa olevat konventiot ja päästä kestävyysnäkökulmasta uudelle tasolle pitkäikäisen designin avulla.

Lähtökohta

Sekä Suomessa että Ranskassa teetettiin markkinatutkimuksia kuluttajien mieltymyksistä liittyen hiilihapotuslaitteisiin. Tuloksien tärkein anti oli, että enemmistö kuluttajista ei halua enempää laitteita keittiöihinsä, eikä silloin markkinoilla jo olevien laitteiden ulkoasusta pidetty. Uudistuksen kärjiksi asetimme kestävän kehityksen lisäksi tyylikkään, sisustuksellisen ulkoasun ja kompaktin koon, jotta laite ei vie liikaa tilaa keittiötasoilla.

Haimme pitkään sopivaa materiaalia korvaamaan fossiilipohjaisen ABS-muovin ja lopulta päädyimme UPM Formi Eco Ace -biokomposiittiin, joka on 99 % puupohjaista. Teimme suunnittelutyötä tiiviissä yhteistyössä Mysodan, UPM:n ja kiinalaisen alihankkijan kanssa, joka vastasi laitteiden tuotannosta.

Lopputulos

Nyt Mysodalla on uusi tuotevalikoima, joka koostuu kolmesta laitemallista: Woodysta, Tobysta ja Rubysta. Uuden malliston yhtenäinen design-DNA rakentaa osaltaan vahvaa Mysoda -brändikokemusta.

Woody on UPM Formi Eco Acen puukomposiitista valmistettu malli. Tobyssa voidaan käyttää isompaa 130 litran hiilidioksidisylinteriä. Ruby on malliston premium-malli, joka on valmistettu alumiinista. Tuotteiden tarkemmat kuvaukset löytyvät Mysodan sivuilta

 

Mysodan kuluttajatutkimus Suomessa
ja Ranskassa 2018

Aiemmin yli 50 % kuluttajista ei käyttänyt hiilihapotuslaitteita, koska eivät kokeneet laitteiden designia keittiöihinsä sopivaksi.

Lähde: Mysoda consumer reasearch, 08/2019, n = 300 FI, n = 300 FR

PD_mysoda

”Mysoda on hieno esimerkki yrityksestä, joka yhdistää kestävän kehityksen ja muotoilun kilpailuedun rakentamisessa. On ollut erittäin hienoa toimia Mysodan designkumppanina tukemassa heidän kansainvälistä kasvuaan. Red Dot Award on ennen kaikkea tunnustus hyvästä yhteistyöstämme kohti kestävämpää tulevaisuutta”

 

Luova johtaja Arni Aromaa, Pentagon Design

“Pentagon Design on vahvasti sitoutunut kumppanimme tuotevalikoimamme ja brändimme uudistamisessa.”
– David Solomon, Mysodan toimitusjohtaja

pentagon Mysoda

pentagon Mysoda

pentagon mysoda

pentagon mysoda

pentagon mysoda